Timp de două zile la Comisia Națională a Pieței Financiare s-a desfășurat un atelier de lucru ce a avut în vizor diversele aspecte ale Activității 2.17 de pe agenda proiectului Twinning al Uniunii Europene, implementat iată deja al doilea an la CNPF cu ajutorul colegilor de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (KNF ) din Polonia.
De această dată experții polonezi împreună cu cei moldavi și-au propus să pătrundă în esența prevederilor Directivei privind Administratorii Fondurilor de Investiții Alternative (AIFMD). Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2011 are drept scop oferirea unui cadru cuprinzător și de securitate pentru supravegherea și monitorizarea administratorilor fondurilor de investiții alternative în UE și distribuirea fondurilor de investiții alternative (AIF) din afara UE în UE. De asemenea, după cum au putut constata participanții atelierului de lucru, obiectivele AIFMD au menirea de a spori transparența activității administratorilor fondurilor de investiții alternative (AIFM) pentru investitori și supraveghetori, de a furniza supraveghetorilor naționali informația necesară pentru monitorizarea și combaterea riscului, de a avea o abordare comună pentru protecția investitorului. Totodată, Directiva în cauză stabilește normele ce țin de autorizare, desfășurare a activității și transparența cu privire la administratorii fondurilor de investiții alternative (AIFM), care administrează sau distribuie acțiuni ori unități de fond.
Pe durata desfășurării atelierului de lucru participanții au avut posibilitatea să-și aprofundeze cunoștințele în ceea ce privește domeniul de aplicare al acestor fonduri de investiții, tipurile de AIF, deosebirile și similitudinile dintre ele, condițiile pentru inițierea activităților de AIF, condițiile de funcționare, funcțiile de administrare a investițiilor pe care un administrator trebuie să le asigure în mod obligatoriu la gestionarea unui AIF: 1) administrarea portofoliului și 2) administrarea riscurilor,
Experții polonezi au informat specialiștii CNPF despre punerea în aplicare a Directivei AIFM în Polonia, despre faptul că a fost necesară armonizarea legislației autohtone la prevederile actelor legislative comunitare, ceea ce a impus, bunăoară, introducerea în Legea privind fondurile de investiții a unei definiții specifice a Fondurilor de Investiții Alternative: AIF - organisme de plasament colectiv, care atrag capital de la o serie de investitori, cu scopul de a-l investi în conformitate cu o politică de investiții definită în interesul respectivilor investitori și nu reprezintă în sine un organism de plasament colectiv în valori mobiliare.
În cadrul atelierului de lucru s-a vorbit și despre rolul AIF în economie, despre forma lor juridică, despre tipuri speciale de fonduri de investiții și încă despre multe ale aspecte ale acestui vast domeniu.
De această dată experții polonezi împreună cu cei moldavi și-au propus să pătrundă în esența prevederilor Directivei privind Administratorii Fondurilor de Investiții Alternative (AIFMD). Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2011 are drept scop oferirea unui cadru cuprinzător și de securitate pentru supravegherea și monitorizarea administratorilor fondurilor de investiții alternative în UE și distribuirea fondurilor de investiții alternative (AIF) din afara UE în UE. De asemenea, după cum au putut constata participanții atelierului de lucru, obiectivele AIFMD au menirea de a spori transparența activității administratorilor fondurilor de investiții alternative (AIFM) pentru investitori și supraveghetori, de a furniza supraveghetorilor naționali informația necesară pentru monitorizarea și combaterea riscului, de a avea o abordare comună pentru protecția investitorului. Totodată, Directiva în cauză stabilește normele ce țin de autorizare, desfășurare a activității și transparența cu privire la administratorii fondurilor de investiții alternative (AIFM), care administrează sau distribuie acțiuni ori unități de fond.
Pe durata desfășurării atelierului de lucru participanții au avut posibilitatea să-și aprofundeze cunoștințele în ceea ce privește domeniul de aplicare al acestor fonduri de investiții, tipurile de AIF, deosebirile și similitudinile dintre ele, condițiile pentru inițierea activităților de AIF, condițiile de funcționare, funcțiile de administrare a investițiilor pe care un administrator trebuie să le asigure în mod obligatoriu la gestionarea unui AIF: 1) administrarea portofoliului și 2) administrarea riscurilor,
Experții polonezi au informat specialiștii CNPF despre punerea în aplicare a Directivei AIFM în Polonia, despre faptul că a fost necesară armonizarea legislației autohtone la prevederile actelor legislative comunitare, ceea ce a impus, bunăoară, introducerea în Legea privind fondurile de investiții a unei definiții specifice a Fondurilor de Investiții Alternative: AIF - organisme de plasament colectiv, care atrag capital de la o serie de investitori, cu scopul de a-l investi în conformitate cu o politică de investiții definită în interesul respectivilor investitori și nu reprezintă în sine un organism de plasament colectiv în valori mobiliare.
În cadrul atelierului de lucru s-a vorbit și despre rolul AIF în economie, despre forma lor juridică, despre tipuri speciale de fonduri de investiții și încă despre multe ale aspecte ale acestui vast domeniu.